Final Fantasy Unofficial Site


 

 

JASKINIA PRZY WODOSPADZIE - NORTHERN CRATER - PRAWA ŚCIEŻKA
LEWA ŚCIEŻKA - ŚRODEK PLANETY - FINAŁOWE WALKI

 

 

 


Jaskinia przy wodospadzie (Quest)

Ponownie udaj się łodzią podwodną lub górskim Chocobo do Jaskni przy wodospadzie, a znajdziesz tam Death Penalty (najlepszą broń dla Vincenta) oraz Chaos (ostateczny Limit Break Vincenta)

Zanim przystąpisz do infiltracji Północnego Krateru, zajmij się różnymi sub-questami, których nie wykonałeś do tej pory.

 

Northern Crater

Zanim opuścisz Highwidna, upewnij się, że jesteś odpowiednio przygotowany na czekające na Ciebie niespodzianki Północnej Jaskini. Bardzo wielu przeciwników jest w stanie zabić specjalnym atakiem. Dobrze jest się zaopatrzyć w Safety Bit, albo połączenie materii (Destruct lub Odin + Added Effect) w zbroi. Jeśli nie jesteś w stanie ochronić swojej drużyny, to staraj się na początku każdej walki używać Death Force na niechronionych bohaterów. Pamiętaj również, że duża cześć przeciwników ma ataki oparte na wielokrotności jakiegoś levelu. Tyle chyba wstępnych uwag, więc czas przystąpić do akcji.

Zejdź na dół po drabinie i skieruj się do jaskini. Kiedy dojdziesz do zejścia w kształcie spirali, zwróć uwagę na jaskinię na górze. Jeśli zrobi się za gorąco i nie będziesz sobie w stanie poradzić, możesz zawsze wrócić tą jaskinią do Highwinda. Udaj się spiralą w dół. W pierwszej napotkanej skrzyni znajdziesz Save Crystal (na razie go nie używaj), w kolejnej znajdziesz Guard Source. Na następnym ekranie zeskocz w prawo i otwórz skrzynie z Guard Source i Mind Source. Udaj się lewą stroną i z kolejnych skrzyń zabierz Magic Source oraz Elixir. W lewym górnym rogu ekranu wdrap się na górę i wyjmij ze skrzyni Power Source. Następnie przejdź obok kamienia po prawej, zabierz HP Absorb Materia i zeskocz w dół. Znowu zeskocz w dół i idź w prawo, aby znowu zeskoczyć. Otwórz skrzynię - w środku znajdziesz Mind Source. Wskocz na górę o poziom wyżej i kieruj się cały czas w lewo. Następnie zeskocz na dół, wejdź do jaskini i zabierz ze skrzyni Megalixir. Teraz wróć tam, skąd przyszedłeś. Skieruj się w lewo, aby zeskoczyć na dół i otwórz skrzynię po prawej stronie - Hero Drink. Wejdź do pobliskiej jaskini i otwórz pierwszą z brzegu skrzynię - Guard Source. Następnie idź cały czas ścieżką, a potem do tunelu w prawym górnym rogu - znajdziesz tam skrzynię z Power Source. Teraz opuść jaskinię lewym górnym wyjściem, idź cały czas w prawo, zeskocz na dół i jeszcze raz. Przejdź przez jaskinię, aż dojdziesz do kolejnego pomieszczenia.

Kiedy wejdziesz do pomieszczenia, zostaniesz poproszony o podział drużyny na dwie grupy. Zanim podejmiesz decyzję, zwróć uwagę na kilka rzeczy. Każda osoba przydzielona do grupy nie prowadzonej przez Clouda, po ponownym spotkaniu przyniesie jeden, wybrany losowo przedmiot ze swojej ścieżki. Im więcej osób wyślesz do drugiej ścieżki, tym więcej przedmiotów dostaniesz. Ponadto, jeśli zbierzesz wszystkie przedmioty ze swojej ścieżki i po dojściu na dno jaskini, ale przed spotkaniem z grupą, pójdziesz do drugiej odnogi, możesz zdobyć te przedmioty, a drużyna i tak je przyniesie. Co oznacza, że możesz dostać nawet dwa takie same przedmioty. A teraz podziel grupę na dwie części i udaj się w wybraną przez siebie odnogę.

 

Prawa Ścieżka

Idź do końca spiralnej ścieżki i zejdź po stalaktycie na dół. Otwórz skrzynię - znajdziesz w niej Mystile, potem weź Elixir i idź dalej ścieżką. Na kolejnym ekranie otwórz skrzynię po lewej, aby zdobyć Speed Source, a następnie skrzynię po prawej - znajdziesz w niej Tetra Elemental. W pozostałych dwóch skrzyniach znajdziesz dwa Megalixiry. Idź dalej ścieżką i zejdź na dno jaskini po ogromnym szkielecie. (Jeśli chcesz zwiedzić drugą odnogę, to udaj się przejściem w prawym górnym rogu ekranu)

 

Lewa Ścieżka

Podążaj korytarzem, aż dojdziesz do stawów. Zeskocz na dół, skieruj się w prawą stronę, wskocz na skałę i otwórz skrzynię - znajdziesz w niej Magic Source. Wróć tam skąd przyszedłeś i wskocz na skałę po lewej stronie. Wskocz do stawu, a znajdziesz przy prawym przejściu. Otwórz skrzynię w górnym lewym rogu - znajdziesz w niej Remedy i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Udaj się ścieżką w prawo i otwórz skrzynię z Hero Drink. Teraz skieruj się w lewo i otwórz skrzynię w lewym górnym rogu - Vaccine. Ze szczytu skały niedaleko Ciebie zabierz Shield Materia i ponownie zanurkuj - znajdziesz się koło skrzyni z Imperial Guard. Znowu nurkując skieruj się w prawy górny róg, skąd przejdziesz do kolejnego ekranu. Idź w lewo i podnieś W-Magic Materia. Z centrum święcącego światła zabierz Counter Materia i udaj się ścieżką w lewo, aż dojdziesz do dna jaskini. Udaj się do jaskini w prawym górnym rogu, a znajdziesz tam skrzynię z Turbo Ether. Skieruj się w lewo i podnieś Mega All Materia (może to wymagać kilku prób), a następnie otwórz skrzynię z Speed Source. Udaj się w prawy górny róg i zabierz ze skrzyni X-Potion. Teraz przejdź do następnego pomieszczenia i kieruj się ku środkowi zbierając po drodze Vaccine i Turbo Ether. Wespnij się na górę i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Skieruj się w lewo i weź ze skrzynki X-Potion, przeskocz na platformę w górnej części ekranu i weź ze skrzyni Remedy. Skieruj się w prawo i otwórz skrzynię ze Elixirem w prawym górnym rogu. Wdrap się po kamiennych schodach po lewej stronie, a znajdziesz się na samym początku lewej odnogi. (Jeśli chcesz zwiedzić drugą odnogę, to udaj się przejściem w górnej części ekranu, aby wrócić do miejsca, gdzie rozdzieliła się drużyna.)

 

Środek Planety

Kiedy już będziesz na dnie jaskini, użyj Save Crystal, aby utworzyć Save Point (jest to zdecydowanie najlepsze ku temu miejsce). W skrzyni po prawej znajdziesz Luck Source. Następnie udaj się na krawędź przepaści i porozmawiaj ze wszystkimi towarzyszami (zwłaszcza z tymi, którzy Ci nie towarzyszyli podczas wędrówki którąś z odnóg, gdyż dostaniesz od nich różne przedmioty). Jeśli wskoczysz w przepaść już nie będzie odwrotu, więc upewnij się, że zrobiłeś w grze już wszystko, co chciałeś. Jeśli nie, to wróć do Highwinda przejściem w prawym górnym rogu ekranu. Kiedy jesteś już gotowy udaj się w dół przepaści po unoszących się w powietrzu kamieniach, aż dojdziesz do samego centrum.

 

Finałowe Walki

Jenova-SYNTHESIS:

Jenova-SYNTHESIS HP: 65500 MP: 3000 Exp: 60000 AP: 1000 Gil:0
Jenova-SYNTHESIS B HP: 10000 MP: 600 Exp: 0 AP: 0 Gil:0
Jenova-SYNTHESIS C HP: 8000 MP: 600 Exp: 0 AP: 0 Gil:0

Jeśli nie starałeś się rozwijać leveli swoich postaci i unikałeś niezbędnych walk, to ta walka może być na prawdę ciężka. Musisz wiedzieć, że Jenova-SYNTHESIS ma trzy części ciała: tułów oraz dwie, znacznie słabsze macki. Dysponuje atakiem Ultima (do którego musi się najpierw przygotować) oraz innymi, raczej słabymi atakami. Wyposaż się w swoje najlepsze bronie i pancerze. Możesz zapomnieć o używaniu Magii i Summonów, gdyż najszybciej będzie załatwić Jenovę fizycznymi atakami. Wyposaż Clouda w materię (Deathblow+Sneak Attack), (Double Cut [co najmniej drugi poziom]+HP Absorb) oraz Mega All, a pozostałych członków drużyny w Mime lub Master Command i jeśli masz taką możliwość połącz z HP Absorb. Wszystkie pozostałe sloty na materię wypełnij różnorodnymi Plus Materiami oraz Counter Attack. Cloudowi możesz również dla pewności umieść parę (Revive+Final Attack). Przydatny będzie również Champion Belt. Do walki!

Zacznij walkę od ataku Deathblow, który uszkodzi wszystkie trzy części ciała. Następnie pozostałymi postaciami użyj komendy Mime. Po tych atakach powinieneś pozbyć się obydwu macek. Teraz Cloudem użyj komendy 4x-Cut i znów pozostałymi użyj komendy Mime. Jeśli Jenova nie padnie po tej rundzie, to powtarzaj czynności z poprzedniej aż do skutku.

Bizzaro-Sephiroth:

Bizzaro-Sephiroth HP: 82500 MP: 3000 Exp: 0 AP: 0 Gil:0
Bizzaro-Sephiroth B HP: 2000 MP: 400 Exp: 0 AP: 0 Gil:0
Bizzaro-Sephiroth C HP: 10000 MP: 400 Exp: 0 AP: 0 Gil:0
Bizzaro-Sephiroth D HP: 6000 MP: 600 Exp: 0 AP: 0 Gil:0
Bizzaro-Sephiroth E HP: 4000 MP: 400 Exp: 0 AP: 0 Gil:0

Po walce zeskocz na kolejną platformę, gdzie czeka Cię walka z samym Sephirothem. Przyjdzie Ci teraz podzielić postacie na trzy grupy, z których każda będzie brać udział w walce (weź pod uwagę, że drużyna Clouda będzie walczyć z drugim wcieleniem Sephirotha). Pamiętaj też, aby wszystkie postacie dobrze wyposażyć, gdyż śmierć jednej z drużyn oznacza Game Over.

Umieść najsilniejsze postacie w drużynie Clouda, a resztę grup zrównoważ umieszczając i postacie mocne i słabe. Wyposaż wszystkich w najpotężniejszą broń. Obie formy Sephirotha mają szeroki zakres ciosów, które są lub nie są oparte na żywiołach, ale jego główną przewagą jest wywoływanie różnych stanów u postaci. Jeśli chodzi o wybór pancerze, to najlepszym wyborem będą Mystile oraz Aegis Armlet (wysoka obrona i inny atrybuty), kolejny jest Ziedrich (wysoka obrona i ochrona przed żywiołami), a także Escort Guard i Minerva Band (odporność na ataki oparte na żywiołach). Wyposaż drużynę Clouda najlepszymi pancerzami (resztę drużyn tymi trochę słabszymi), tyloma Ribbonami, ile masz (oraz zrób to, co jesteś w stanie w akcesoriami i kombinacjami materii, żeby wszyscy byli chronieni przez Trucizną (Poison) i Zdezorientowaniem (Confusion). W drużynie Clouda zostaw tą samą konfigurację Materii, co w walce z Jenovą-SYNTHESIS dodając Long Range Materia Cloudowi i wszystkim innym, którzy mają broń z małym zasięgiem. Porozdzielaj również między bohaterów HP Plus Materia i innymi Plus Materiami. Upewnij się również, że każda drużyna ma kogoś ze zdolnością kontrataku.

Bizzaro-Sephiroth ma kilka części ciała: korpus, podstawę, lewą oraz prawą Magię i głowę. Twoim zadaniem jest zniszczenie lewej i prawej Magii, aby obniżyć obronę podstawy, wtedy zniszczyć podstawę i zająć się korpusem. Głowa oraz lewe i prawe części są dosyć łatwe do zniszczenia, ale Sephiroth może je też szybko ożywić. Sephiroth ma również atak, który zostawia wszystkim bohaterom, po jednym punkcie życia - pamiętaj, żeby po każdym takim atakum, jak najszybciej wszystkich uzdrowić. Po każdym zniszczeniu, którejś z części ciała zostaniesz zapytany, czy chcesz zmienić drużynę. Atak Clouda Mega All Deathblow Sneak Attack powinien zabić od razu głowę oraz lewą i prawą część. Przełącz się na drużynę na lewej flance i dobij jeśli trzeba lewą część, a następnie podstawę. Następnie przełącz się na prawą flankę i zrób to samo, co w przypadku lewej. Następnie przełącz się na Clouda, szybko dobij podstawę i zajmij się korpusem. Jeśli wskaźnik Limitu się wypełni - zostaw go sobie na kolejną walką. Używaj Deathblow i Mime.

Safer Sephiroth:

HP: 150000 MP: 8500 Exp: 0 AP: 0 Gil:0

Statystyki Safer-Sephirotha zależą od levelu Clouda - jeżeli Cloud na bardzo wysokim poziomie, to Sephiroth będzie nieco silniejszy i walczył bardziej zajadle. Uważaj również na niesamowity, ale równie śmiercionośny atak Sephirotha bazujący na zagładzie świata. Rozpocznij walkę od rzucenia Big Guard oraz Regen (lub użyciu Megalixiru, jeśli drużyna jest bliska śmierci), a następnie użyj wszystkie limity, które Ci sie uzbierały. Następnie, niech Cloud atakuje 4x-Cutem, a reszta niech używa Mime. Jeśli zajdzie taka potrzeba, to przerwij ataki, aby odnowić energię, wyleczyć wszelkie statusy lub rzucić DeBarrier, co trochę ułatwi walkę. Następnie ponów ataki, aż Sephiroth padnie. Oczywiście, jeśli jesteś w posiadaniu materii Knights of the Round, która zadaje maksymalne obrażenia, to po wywołaniu summona dwa razy, Sephiroth również powinien paść.

Final Confrontation:
Trudno nazwać to walką, ale mimo wszystko nią jest. Po pokonaniu Bizarro-Sephirotha, Cloud zostanie wciągnięty do Lifestreamu, gdzie odbędzie się jego ostatnia konfrontacja z Sephirothem. Jedyne co musisz tutaj zrobić, to poczekać, aż napełni się pasek czasu i limitu i odpalić Omnislash. Teraz pozostaje już tylko obejrzeć zakończenie. GRATULACJE, bo właśnie ukończyłeś jedną z najwspanialszych gier w historii!