Gold Saucer jest wielkim parkiem rozrywki w samym środku
pustyni Corel. Jest domem dla wielu minigier, które na wiele godzin odciągną Cię od
poszukiwania Sephirotha. Możesz tutaj również zdobyć całą masę przedmiotów i
materii, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Jedynym sposobem, żeby się tam dostać
jest użycie kolejki linowej z North Corel.
Stacja kolejki
Aby móc wejść do środka, musisz wykupić bilet (jednorazowy - 3000 Gil lub dożywotni
Gold Ticket - 30000 Gil). Za każdym razem, kiedy przyjeżdżasz na stację jest szansa na
pojawienie się za domkiem po lewej stronie gościa, który może wymienić Gil na GP w
stosunku 100 Gil za 1 GP (GP jest jedyną formą płatniczą wewnątrz Gold Saucer -
oprócz Wonder Square).
Złota Brama
Jest to miejsce, skąd możesz się udać do każdej atrakcji w parku. A są to:
- Round Square
- Ghost Square
- Event Square
- Wonder Square
- Speed Square
- Battle Square
- Chocobo Square
Round Square
Na Round Square znajduje się gondola - możesz do niej wsiąść z wybraną osobą z
drużyny i za 3 GP zwiedzić całe Gold Saucer podziwiając cudowne widoki.
Ghost Square
Miejsce, gdzie znajduje się hotel utrzymany w klimacie nawiedzonego domu. W każdej
chwili możesz tutaj przyjść i odpocząć, a także zrobić zakupy w małym sklepiku.
Event Square
Wielka sala estradowa, gdzie normalnie podczas gry nic się nie dzieje, lecz podczas
randki z jedną z osób z drużyny, odbędzie się tutaj przedstawienie.
Wonder Square
Wonder Square jest centrum gier arcade. W większości z nich za wygraną lub wysoki wynik
dostaniesz małe ilości GP. Dodatkowo niektóre z nich wydadzą jakiś przedmiot przy
pierwszej wygranej. Znajdziesz tutaj następujące gry:
ARM WRESTLING MEGA SUMO (100 Gil)
Siłowanie się na rękę poprzez szybkie i systematyczne wciskanie . Po pokonaniu Sumo Wrestlera dostaniesz 1
GP, a po pokonaniu Wrestlera 2 GP.
WONDER CATCHER (100 Gil)
Jednoręki bandyta - wystarczy wrzucić monetę i liczyć na szczęście. Nagrodami są
małe ilości GP lub Potion.
SUPER DUNK (200 Gil)
Gra w koszykówkę - za każde trafienie do kosza dostaniesz 1 GP. Jeśli uda Ci się
trafić dziesięć pod rząd, dostaniesz szansę na podwojenie swoich GP. Jeśli
spudłujesz za tym jedenastym razem odejdziesz tylko z jednym GP.
CRYSTAL FORTUNE (50 Gil)
Przepowiada Twoją przyszłość.
3D BATTLER (200 Gil)
Holograficzna gra w "Papier, nożyce, kamień" - pierwsza osoba, która
zdobędzie dziesięć punktów, wygrywa. Im dłużej przetrwasz, tym więcej GP
dostaniesz.
MOG HOUSE (100 Gil)
Mog jest stworkiem mieszkającym w Mogowym Lesie na Mogowej Górze. Najwyższy czas, aby
odnalazł on panią Mogową, ale wpierw musi nauczyć się latać (jest to część
rytuału godowego). A Ty musisz mu w tym pomóc. Podczas treningu musisz go nakarmić za
pomocą Kupo nuts . Po jego reakcji
poznasz, czy musisz dać mu więcej - jeśli podrapie się po brzuszku, to znaczy że jest
wciąż głodny, a jeśli zacznie podskakiwać to znaczy, że wystarczy (po pięciu Kupo
nuts). Niedługo potem pojawi się pani Mogowa. Tym razem nakarm go tylko trzema Kupo nuts
i nastąpi happy end. Po pierwszej wygranej pogadaj z gościem niedaleko Ciebie, a
dostaniesz od niego 30 GP.
G-BIKE (200 Gil)
Wersja arcade pościgu, który odbył się podczas ucieczki z Midgar. Zdobądź
przeciętny wynik, a dostaniesz 2 GP. Zdobądź co najmniej 10,000 punktów, a dostaniesz
10 GP oraz Speed Source (za pierwszym razem).
SNOW BOARD (200 Gil)
Aby uzyskać dostęp do tej gry, musisz wpierw udać się do Great Glacier i zjechać tam
na snowboardzie. W wersji arcade są dostępne trzy trasy: Amator (Begginer), Ekspert
(Expert) oraz Szaleniec (Crazy). Ukończ każdą z tras w jak najszybszym czasie omijając
przeszkody i rozbijając balony (czerwony - 1 punkt, niebieski - 4 punkty, zielony - 5
punktów). Pod koniec zostanie Ci przedstawiony Twój wynik (Technika - ??/30, Czas -
??/30, Balony - ??/40). Jeśli w sumie zebrałeś co najmniej 70 punktów, to uzyskasz
dostęp do następnego toru. Za pierwszym razem, kiedy uzyskasz 90 punktów lub więcej
dostaniesz nagrodę (Begginer - 30 GP + Safety Bit, Expert - 100 GP + All Materia, Crazy -
300 GP + Crystal Bangle). Jeśli w każdym torze uzyskasz co najmniej 70 punktów, na
początku każdego toru pojawi się żółty balon - weź go, a wejdziesz do trybu Time
Attack (wszystkie przeszkody znikną, a Twoim zadaniem będzie przejechanie w jak
najszybszym czasie).
TORPEDO ATTACK (200 Gil)
Aby uzyskać dostęp do tej gry, musisz wpierw wziąść udział w pościgu za Czerwoną
Łodzią Podwodną z Huge Materią. W wersji arcade Twoim zadaniem jest zniszczenie
wrogiej floty łodzi podwodnych. Dostępne jest pięć etapów: Bitwa koło Podwodnego
Reaktora Mako oraz Level 1, Level 2, Level 3 i Level 4. Podstawową strategia pozostaje ta
sama, co w przypadku pogoni za Huge Materią, ale będziesz musiał częściej spoglądać
na radar o dużym zasięgu (R1), żeby namierzyć pozostałe statki. Ukończ misję, a
uzyskasz 20 GP, ponadto za pierwszym przejściem każdej z misji dostaniesz dodatkowy
przedmiot (Bitwa koło Podwodnego Reaktora Mako- Ink, Level 1 - T/S Bomb, Level 2 - Dragon
Fang, Level 3 - Dragon Scales, Level 4 - Cauldron).
Ponadto na pierwszym piętrze koło wyjścia znajdziesz hostessę, która może wymienić
Twoje GP na przedmioty. Oto ich lista i ceny:
Przedmiot |
Jego cena |
Potion |
1 GP |
Ether |
20 GP |
X-Potion |
80 GP |
Turbo Ether |
100 GP |
Gold Ticket |
300 GP |
Carob Nut |
500 GP |
Gil Plus Materia (Dysk #2 i później) |
1,000 GP |
EXP Plus Materia (Dysk #2 i później) |
2,000 GP |
Speed Square
Na Speed Square znajdziesz kolejkę górską, z której (podczas jazdy oczywiście)
będziesz musiał strzelać do różnych celów. Za pierwszym razem, kiedy będziesz
chciał skorzystać z tej atrakcji, musisz porozmawiać z hostessą, która wyjaśni Ci
ogólne zasady. Ważne jest, aby strzelać krótkimi strzałami, gdyż mają większą moc
i nie wykorzystują tak szybko paska mocy. Za pierwszym razem postaraj się zapamiętać
kolejność celów, a szczególną uwagę zwróć na: żółty kamień (warty 200
punktów), wielkie UFO (warte 1000 punktów) i niewidzialny cel blisko końca (warty 200
punktów). Jeśli zdobędziesz 3000 punktów dostaniesz jeden z bezużytecznych
przedmiotów: 1/35 Soldier, Super Sweeper lub Masamune Blade. Za pierwszym razem, kiedy
zdobędziesz 5000 punktów na Dysku #1, dostaniesz Umbrella (potężną broń dla Aeris),
a jeśli zrobisz to samo na Dysku #2 i później, dostaniesz Flayer (broń dla Cida). Cena
tej atrakcji wynosi 10 GP.
Battle Square
Battle Square jest dumą właściciela Gold Saucer, Dio. Nie będziesz miał do niego
dostępu podczas swojej pierwszej wizyty, jednak ze względu na nagrody (jednej z
najlepszych przedmiotów w grze oraz Omnislash - ostateczny Limit Break Clouda) warto
tutaj wrócić w poźniejszych momentach gry. Zasady są proste: samotny wojownik bierze
udział w ośmiu następujących po sobie walkach i w zależności od poziomu trudności
tych walk dostaje punkty BP. Te z kolei można później wymienić w wielkiej maszynie na
nagrody:
Przedmiot |
BP na wczesnym Dysku #1 |
BP na późnym Dysku #1 |
BP na Dysku #2 i #3 |
Potion |
80 BP |
--- |
--- |
Phoenix Down |
160 BP |
100 BP |
--- |
Shrapnel |
320 BP |
--- |
--- |
Ether |
640 BP |
--- |
--- |
Remedy |
--- |
200 BP |
100 BP |
Mimmet Greens |
1,280 BP |
400 BP |
--- |
Fury Ring |
2,560 BP |
--- |
--- |
Enemy Lure Materia |
5,120 BP |
800 BP |
250 BP |
Bird Wing |
--- |
1,600 BP |
--- |
S-mine |
--- |
3,200 BP |
--- |
Right Arm |
--- |
--- |
500 BP |
Pre-Emptive Materia |
10,240 BP |
6,400 BP |
1,000 BP |
Reagan Greens |
--- |
--- |
2,000 BP |
Speed Plus Materia |
20,480 BP |
12,800 BP |
4,000 BP |
Stardust |
--- |
--- |
8,000 BP |
Champion Belt |
40,960 BP |
25,600 BP |
16,000 BP |
Omnislash |
--- |
51,200 BP |
32,000 BP |
W-Summon Materia |
--- |
--- |
64,000 BP |
Porozmawiaj z hostessą za ladą, a za cenę 10 GP zostaniesz wpuszczony
na Arenę. Pod koniec każdej rundy zostaniesz postawiony przed wyborem: walczyć dalej
czy odejść z uzbieranymi dotąd punktami. Jeśli będziesz walczyć dalej, to pojawi
maszyna ala jednoręki bandyta, dzięki której wylosujesz swoją ułomność na początek
kolejnej rundy. Ułomności wachają się od łatwo uleczalnych statusów do braku
możliwości używania przedmiotów czy materii. Pamiętaj, że jeśli przegrasz którąś
z walk, odchodzisz z pustymi rękoma. Maksymalnie możesz uzbierać 65,000 BP, ale
pamiętaj, żeby NIE OPUSZCZAĆ pomieszczenia przed zamienieniem BP na nagrody, inaczej
stracisz wszystkie uzbierany punkty.
Kiedy po raz pierwszy wygrasz wszystkie osiem walk, porozmawiaj z kobietą przy schodach,
a dostaniesz Sprint Shoes. Kiedy odzyskasz Cloud z Lifestreamu oraz zdobędziesz
Omnislash, W-Summon Materia, Ultima Weapon oraz 64,000 BP, porozmawiaj z hostessą, a
uzyskasz dostęp specjalnej serii walk. Są one niezwykle trudne, ale nagroda jest warta
świeczki - dostaniesz od Dio Final Attack Materia.
Chocobo Square
Kiedy po raz pierwszy przyjedziesz do Gold Saucer, jedyną rzeczą jaką możesz zrobić
na Chocobo Square jest obstawienie wyścigów klasy B albo C. Jeśli jesteś tym
zainteresowany, porozmawiaj z recepcjonistką przy biurku bukmacherskim. Biorąc pod
uwagę atrybuty zawodników, musisz wybrać dwa Chocobo, które zajmą dwie pierwsze
lokaty i wykupić bilet. Jeśli wygrasz, możesz wymienić bilet za jakiś przedmiot lub
GP. Nie będziesz mógł wygrać żadnych cennych przedmiotów, dopóki nie będziesz
mógł obstawić wyścigów klasy A lub S, a będzie to dopiero możliwe, kiedy sam
będziesz mieć Chocobo takiej klasy.
Odwiedź Chocobo Square, kiedy już będziesz miał własnego Chocobo, a będziesz mógł
użyć go w wyścigach. Porozmawiaj z Ester koło drzwi w pokoju dźokejów, a zostaniesz
zarejestrowany na wyścig. Wszystkie Chocobo zaczynają od klasy C, a kiedy wygrasz trzy
wyścigi w danej klasie, przesuwasz się o klasę wyżej. Praktycznie każdym Chocobo
możesz osiągnąć klasę S, ale wskutek kiepskiego poruszania się po wodzie i innych
niektórych powierzchniach, wygranie w klasie S graniczy z cudem. Jeśli masz złotego
Chocobo, masz prawie jak w banku, że wygrasz.
Przed rozpoczęciem wyścigu naciśnij Select, aby przejść do trybu manualnego. Podczas
wyścigu przytrzymuj R1+R2 (odnawianie staminy). Warto rozpocząć bieg od sprintu , aby zdobyć przewagę, zwracając uwagę,
aby stamina nie spadła poniżej 1/4 paska. Pędź z największą prędkością , a środkową część trasy wykorzystaj na
odzyskanie staminy. Pod koniec trasy znów przejdź do sprintu, a powinieneś wygrać.
Możesz również próbować blokować inne Chocobo, jeśli będą próbować Cię
wyprzedzić.
Jak wygrasz wyścigi dostaniesz bilet, który możesz wymienić na dany przedmiot lub jego
równowartość w GP. Za pierwszym razem, kiedy wygrasz dziesięć wyścigów klasy S,
dostaniesz od Ester paczkę zawierającą: Sprint Shoes, Precious Watch, Cat's Bell,
Chocobracelet oraz Counter Attack Materia. Przedmioty, które możesz wygrać jako dźokej
to: Sprint Shoes, Precious Watch, Cat's Bell, Chocobracelet, Counter Attack Materia,
Counter Materia, Enemy Away Materia, Sneak Attack Materia oraz Magic Counter Materia.
Randka w Gold Saucer
Randka Gold Saucer jest uwarunkowana specjalnym systemem punktów. Wartości wyjściowe
wynoszą:
Aeris: 50
Tifa: 30
Yuffie: 10
Barret: 0
Podczas gry będą się one zmieniały w zależności od Twojego nastawienia do poszczególnych
osób. Poniżej podaję, jak Twoje decyzję wpłyną na rozwój wydarzeń:
- Podczas pierwszegio spotkania z Aeris kup od niej kwiatka (jeśli chcesz się umówić z
Tifą lub Barretem). Nie kupuj, jeśli chcesz się umówić z Aeris lub Yuffie.
- Porozmawiaj dwukrotnie z Jessie podczas podróży pociągiem po pierwszej misji:
- "Thanks anyway" (brak efektu)
- "Looking forward to it" (-3 Tifa)
- Kiedy wejdziesz do baru Seventh Heaven i masz przy sobie kwiatka:
- "Give it to Tifa" (+5 Tifa)
- "Give it to Marlene" (+5 Barret)
- Podczas rozmowy z Tifą przy barze:
- "I don't feel like it" (brak efektu)
- "Give me something hard" (+5 Tifa)
- Kiedy Tifa oskarża Cię o opuszczenie przyjaciółki z dzieciństwa:
- "How can you say that!" (+5 Tifa)
- "...Sorry" (brak efektu)
- Kiedy Tifa pyta się Ciebie, jak spałeś:
- "Next to you, who wouldn't?" (+5 Tifa)
- "Barret's snoring kept me up..." (+5 Barret)
- Jeśli uda Ci się dostać do ostatniego wagonu w pociągu podczas alarmu. (+5 Tifa, +5
Barret)
- Kiedy Barret pyta, czy wszystko w porządku:
- "(Be strong)" (+2 Barret)
- "(I don't know if I can hold on)" (-3 Barret, +1 Tifa)
- Kiedy Aeris ucieka przed strażnikami w kościele, a ty:
- zepchniesz złą beczkę (-3 Aeris)
- każesz jej walczyć (-1 Aeris)
- każesz jej uciekać (brak efektu)
- każesz jej uciekać, a ona będzie musiała walczyć (-1 Aeris)
- zepchniesz dobrą beczkę (+1 Aeris)
- Kiedy Aeris pyta, czy Tifa to Twoja dziewczyna:
- "No way!" (+1 Aeris)
- "Yeah, that's right" (-5 Aeris)
- Podczas rozmowy na placu zabaw:
- "Take her home." (brak efektu)
- "Go on to Sector 7." (+1 Aeris)
- Jeśli Tifa zostanie wybrana przez Dona Corneo:
- "You all right?" (+3 Aeris)
- "We gotta help Tifa!" (-2 Aeris)
- Jeśli Aeris zostanie wybrana przez Dona Corneo:
- "You all right?" (-2 Tifa)
- "We've gotta help Aeris!!" (+3 Tifa)
- Jeśli Cloud zostanie wybrany przez Dona Corneo:
- "Yes, his name's Barret..." (+5 Barret)
- Kiedy wszyscy wylądują w ściekach:
- Porozmawiaj najpierw z Aeris (+3 Aeris)
- Porozmawiaj najpierw z Tifą (+3 Tifa)
- Kiedy Marlene pyta Cię o Aeris:
- "I don't know" (-3 Aeris, +3 Tifa)
- "Let's hope so" (+3 Aeris, -3 Tifa)
- Kiedy po raz pierwszy spotykasz Reda XIII:
- "Tifa, I'm countin' on you!" (-2 Tifa)
- "Barret, take care of her!" (+2 Barret)
- Jeśli, któraś z tych osób jest w Twojej drużynie po rozdzieleniu się:
- Barret (+2 Barret)
- Tifa (+2 Tifa)
- Aeris (+2 Aeris)
- Kiedy Tifa pyta Cię, czy wiesz jak uciec z celi:
- "(Leave it to me)" (+1 Tifa - ile razy chcesz)
- "(Kinda hard)" (-1 Tifa - ile razy chcesz)
- Kiedy dostajesz możliwość wyboru o kim najpierw myślisz (Barret, Red XIII lub
Aeris):
- O kim pomyślisz pierwszym: (+3 Barret lub +3 Aeris lub brak efektu)
- O kim pomyślisz drugim: (+1 Barret lub +1 Aeris lub brak efektu)
- O kim pomyślisz trzecim: (brak efektu)
- Kiedy wybierasz swoją drużynę po ucieczce z Midgar:
- i jest w niej Barret (+1 Barret)
- i jest w niej Aeris (+1 Aeris)
- i jest w niej Tifa (+1 Tifa)
- Kiedy Barret wychodzi z hotelu w Kalm i mówi Ci, żebyś się pospieszył:
- "Wait a sec" (brak efektu)
- "Beautiful, just beautiful!" (+3 Barret)
- "Is that all?" (-1 Barret)
- "Right" (+1 Barret)
- Podczas rozmowy z kobietą w Kalm, która twierdzi, że energia Mako jest zbędna:
- "Yeah, maybe" (-2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (-1 Aeris) jeśli
Aeris jest w drużynie, (-1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie.
- "You're full of it" (+2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (+1 Aeris) jeśli
Aeris jest w drużynie, (+1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie.
- Podczas rozmowy z dziewczyną na piętrze, która uważa, że jej stare życie było
lepsze:
- "Yeah, maybe" (+2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (+1 Aeris) jeśli
Aeris jest w drużynie, (+1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie
- "No way" (-2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (-1 Aeris) jeśli Aeris
jest w drużynie, (-1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie
- Kiedy po raz pierwszy gadasz ze starym człowiekiem w Fort Condor:
- "I guess so" (+5 Barret, +3 Aeris, +3 Tifa, +2 Yuffie)
- "Not interested" (-5 Barret, -3 Aeris, -3 Tifa, -1 Yuffie)
- Kiedy stary człowiek z Fortu Condor opowie Ci o swoim problemi i poprosi o pomoc:
- "All right" (+5 Barret, +3 Aeris, +3 Tifa, +2 Yuffie)
- "Not interested" (-5 Barret, -3 Aeris, -3 Tifa, -1 Yuffie)
- Kiedy pokonasz Yuffie w lesie niedaleko Gongagi, będzie miała miejsce scenka:
- "All right" (brak efektu)
- "Not interested" (+2 Yuffie)
- "Petrified..." (+2 Yuffie)
- "You're gonna lose again" (brak efektu)
- "Go ahead" (brak efektu)
- "Wait a second!" (+2 Yuffie)
- "That's right" (+2 Yuffie)
- "You kiddin'?" (brak efektu)
- "What's your name?" (brak efektu)
- "Let's hurry" (+2 Yuffie)
- Na statku płynącym do Costa del Sol, kiedy Yuffie poprosi cię o środki znieczulające
(Tranquilizers):
- "Here, use this" (+4 Yuffie)
- "Nope" (-2 Yuffie)
- Kiedy Aeris pyta Cię o statek powietrzny:
- "I'll take you someday" (+2 Aeris)
- "I dunno..." (-2 Aeris)
- Kiedy Tifa pyta Cię o wojnę:
- "Yeah..." (+2 Tifa)
- "I don't know" (-2 Tifa)
- W zależności od tego kogo wybierzesz jako pierwszego towarzysza w Gold Saucer:
- Aeris (+3 Aeris)
- Tifę (+3 Tifa)
- Yuffie (+3 Yuffie)
- Reda XIII (brak efektu)
- W zależności od tego kogo wybierzesz jako towarzysza Barreta w poszukiwaniu Dyne'a:
- Aeris (+10 Aeris)
- Tifę (+3 Tifa)
- Yuffie (+2 Yuffie)
- Reda XIII (brak efektu)
- Jeśli podczas spotkania z rodzicami Zacka jest w Twojej drużynie Aeris lub Tifa (albo
obie) i:
- zignorujesz Aeris (-3 Aeris)
- porozmawiasz z Aeris i powiesz: "Poor guy" (+1 Aeris) lub
"(...jealous...envious...)" (+2 Aeris)
- zignorujesz Tifę (-3 Tifa)
- porozmawiasz z Tifą (którakolwiek opcja) (+1 Tifa)
- Kiedy Yuffie odda Ci wszystkie Materie w Wutai (+10 Yuffie)
I to tyle na temat randki - kierując się tymi wytycznymi na pewno znajdziesz sposób,
aby umówić się z wybraną przez siebie osobą. Miłej zabawy ;)
|