Final Fantasy Unofficial Site


ban_gold.gif (4795 bytes)







Gold Saucer jest wielkim parkiem rozrywki w samym środku pustyni Corel. Jest domem dla wielu minigier, które na wiele godzin odciągną Cię od poszukiwania Sephirotha. Możesz tutaj również zdobyć całą masę przedmiotów i materii, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Jedynym sposobem, żeby się tam dostać jest użycie kolejki linowej z North Corel.

 

Stacja kolejki

Aby móc wejść do środka, musisz wykupić bilet (jednorazowy - 3000 Gil lub dożywotni Gold Ticket - 30000 Gil). Za każdym razem, kiedy przyjeżdżasz na stację jest szansa na pojawienie się za domkiem po lewej stronie gościa, który może wymienić Gil na GP w stosunku 100 Gil za 1 GP (GP jest jedyną formą płatniczą wewnątrz Gold Saucer - oprócz Wonder Square).

 

Złota Brama

Jest to miejsce, skąd możesz się udać do każdej atrakcji w parku. A są to:
- Round Square
- Ghost Square
- Event Square
- Wonder Square
- Speed Square
- Battle Square
- Chocobo Square

 

Round Square

Na Round Square znajduje się gondola - możesz do niej wsiąść z wybraną osobą z drużyny i za 3 GP zwiedzić całe Gold Saucer podziwiając cudowne widoki.

 

Ghost Square

Miejsce, gdzie znajduje się hotel utrzymany w klimacie nawiedzonego domu. W każdej chwili możesz tutaj przyjść i odpocząć, a także zrobić zakupy w małym sklepiku.

 

Event Square

Wielka sala estradowa, gdzie normalnie podczas gry nic się nie dzieje, lecz podczas randki z jedną z osób z drużyny, odbędzie się tutaj przedstawienie.

 

Wonder Square

Wonder Square jest centrum gier arcade. W większości z nich za wygraną lub wysoki wynik dostaniesz małe ilości GP. Dodatkowo niektóre z nich wydadzą jakiś przedmiot przy pierwszej wygranej. Znajdziesz tutaj następujące gry:

ARM WRESTLING MEGA SUMO (100 Gil)
Siłowanie się na rękę poprzez szybkie i systematyczne wciskanie . Po pokonaniu Sumo Wrestlera dostaniesz 1 GP, a po pokonaniu Wrestlera 2 GP.

WONDER CATCHER (100 Gil)
Jednoręki bandyta - wystarczy wrzucić monetę i liczyć na szczęście. Nagrodami są małe ilości GP lub Potion.

SUPER DUNK (200 Gil)
Gra w koszykówkę - za każde trafienie do kosza dostaniesz 1 GP. Jeśli uda Ci się trafić dziesięć pod rząd, dostaniesz szansę na podwojenie swoich GP. Jeśli spudłujesz za tym jedenastym razem odejdziesz tylko z jednym GP.

CRYSTAL FORTUNE (50 Gil)
Przepowiada Twoją przyszłość.

3D BATTLER (200 Gil)
Holograficzna gra w "Papier, nożyce, kamień" - pierwsza osoba, która zdobędzie dziesięć punktów, wygrywa. Im dłużej przetrwasz, tym więcej GP dostaniesz.

MOG HOUSE (100 Gil)
Mog jest stworkiem mieszkającym w Mogowym Lesie na Mogowej Górze. Najwyższy czas, aby odnalazł on panią Mogową, ale wpierw musi nauczyć się latać (jest to część rytuału godowego). A Ty musisz mu w tym pomóc. Podczas treningu musisz go nakarmić za pomocą Kupo nuts . Po jego reakcji poznasz, czy musisz dać mu więcej - jeśli podrapie się po brzuszku, to znaczy że jest wciąż głodny, a jeśli zacznie podskakiwać to znaczy, że wystarczy (po pięciu Kupo nuts). Niedługo potem pojawi się pani Mogowa. Tym razem nakarm go tylko trzema Kupo nuts i nastąpi happy end. Po pierwszej wygranej pogadaj z gościem niedaleko Ciebie, a dostaniesz od niego 30 GP.

G-BIKE (200 Gil)
Wersja arcade pościgu, który odbył się podczas ucieczki z Midgar. Zdobądź przeciętny wynik, a dostaniesz 2 GP. Zdobądź co najmniej 10,000 punktów, a dostaniesz 10 GP oraz Speed Source (za pierwszym razem).

SNOW BOARD (200 Gil)
Aby uzyskać dostęp do tej gry, musisz wpierw udać się do Great Glacier i zjechać tam na snowboardzie. W wersji arcade są dostępne trzy trasy: Amator (Begginer), Ekspert (Expert) oraz Szaleniec (Crazy). Ukończ każdą z tras w jak najszybszym czasie omijając przeszkody i rozbijając balony (czerwony - 1 punkt, niebieski - 4 punkty, zielony - 5 punktów). Pod koniec zostanie Ci przedstawiony Twój wynik (Technika - ??/30, Czas - ??/30, Balony - ??/40). Jeśli w sumie zebrałeś co najmniej 70 punktów, to uzyskasz dostęp do następnego toru. Za pierwszym razem, kiedy uzyskasz 90 punktów lub więcej dostaniesz nagrodę (Begginer - 30 GP + Safety Bit, Expert - 100 GP + All Materia, Crazy - 300 GP + Crystal Bangle). Jeśli w każdym torze uzyskasz co najmniej 70 punktów, na początku każdego toru pojawi się żółty balon - weź go, a wejdziesz do trybu Time Attack (wszystkie przeszkody znikną, a Twoim zadaniem będzie przejechanie w jak najszybszym czasie).

TORPEDO ATTACK (200 Gil)
Aby uzyskać dostęp do tej gry, musisz wpierw wziąść udział w pościgu za Czerwoną Łodzią Podwodną z Huge Materią. W wersji arcade Twoim zadaniem jest zniszczenie wrogiej floty łodzi podwodnych. Dostępne jest pięć etapów: Bitwa koło Podwodnego Reaktora Mako oraz Level 1, Level 2, Level 3 i Level 4. Podstawową strategia pozostaje ta sama, co w przypadku pogoni za Huge Materią, ale będziesz musiał częściej spoglądać na radar o dużym zasięgu (R1), żeby namierzyć pozostałe statki. Ukończ misję, a uzyskasz 20 GP, ponadto za pierwszym przejściem każdej z misji dostaniesz dodatkowy przedmiot (Bitwa koło Podwodnego Reaktora Mako- Ink, Level 1 - T/S Bomb, Level 2 - Dragon Fang, Level 3 - Dragon Scales, Level 4 - Cauldron).


Ponadto na pierwszym piętrze koło wyjścia znajdziesz hostessę, która może wymienić Twoje GP na przedmioty. Oto ich lista i ceny:

Przedmiot Jego cena
Potion 1 GP
Ether 20 GP
X-Potion 80 GP
Turbo Ether 100 GP
Gold Ticket 300 GP
Carob Nut 500 GP
Gil Plus Materia  (Dysk #2 i później) 1,000 GP
EXP Plus Materia (Dysk #2 i później) 2,000 GP


Speed Square

Na Speed Square znajdziesz kolejkę górską, z której (podczas jazdy oczywiście) będziesz musiał strzelać do różnych celów. Za pierwszym razem, kiedy będziesz chciał skorzystać z tej atrakcji, musisz porozmawiać z hostessą, która wyjaśni Ci ogólne zasady. Ważne jest, aby strzelać krótkimi strzałami, gdyż mają większą moc i nie wykorzystują tak szybko paska mocy. Za pierwszym razem postaraj się zapamiętać kolejność celów, a szczególną uwagę zwróć na: żółty kamień (warty 200 punktów), wielkie UFO (warte 1000 punktów) i niewidzialny cel blisko końca (warty 200 punktów). Jeśli zdobędziesz 3000 punktów dostaniesz jeden z bezużytecznych przedmiotów: 1/35 Soldier, Super Sweeper lub Masamune Blade. Za pierwszym razem, kiedy zdobędziesz 5000 punktów na Dysku #1, dostaniesz Umbrella (potężną broń dla Aeris), a jeśli zrobisz to samo na Dysku #2 i później, dostaniesz Flayer (broń dla Cida). Cena tej atrakcji wynosi 10 GP.

 

Battle Square

Battle Square jest dumą właściciela Gold Saucer, Dio. Nie będziesz miał do niego dostępu podczas swojej pierwszej wizyty, jednak ze względu na nagrody (jednej z najlepszych przedmiotów w grze oraz Omnislash - ostateczny Limit Break Clouda) warto tutaj wrócić w poźniejszych momentach gry. Zasady są proste: samotny wojownik bierze udział w ośmiu następujących po sobie walkach i w zależności od poziomu trudności tych walk dostaje punkty BP. Te z kolei można później wymienić w wielkiej maszynie na nagrody:

Przedmiot

BP na wczesnym Dysku #1

BP na późnym Dysku #1

BP na Dysku #2 i #3

Potion 80 BP --- ---
Phoenix Down 160 BP 100 BP ---
Shrapnel 320 BP --- ---
Ether 640 BP --- ---
Remedy --- 200 BP 100 BP
Mimmet Greens 1,280 BP 400 BP ---
Fury Ring 2,560 BP --- ---
Enemy Lure Materia 5,120 BP 800 BP 250 BP
Bird Wing --- 1,600 BP ---
S-mine --- 3,200 BP ---
Right Arm --- --- 500 BP
Pre-Emptive Materia 10,240 BP 6,400 BP 1,000 BP
Reagan Greens --- --- 2,000 BP
Speed Plus Materia 20,480 BP 12,800 BP 4,000 BP
Stardust --- --- 8,000 BP
Champion Belt 40,960 BP 25,600 BP 16,000 BP
Omnislash --- 51,200 BP 32,000 BP
W-Summon Materia --- --- 64,000 BP

Porozmawiaj z hostessą za ladą, a za cenę 10 GP zostaniesz wpuszczony na Arenę. Pod koniec każdej rundy zostaniesz postawiony przed wyborem: walczyć dalej czy odejść z uzbieranymi dotąd punktami. Jeśli będziesz walczyć dalej, to pojawi maszyna ala jednoręki bandyta, dzięki której wylosujesz swoją ułomność na początek kolejnej rundy. Ułomności wachają się od łatwo uleczalnych statusów do braku możliwości używania przedmiotów czy materii. Pamiętaj, że jeśli przegrasz którąś z walk, odchodzisz z pustymi rękoma. Maksymalnie możesz uzbierać 65,000 BP, ale pamiętaj, żeby NIE OPUSZCZAĆ pomieszczenia przed zamienieniem BP na nagrody, inaczej stracisz wszystkie uzbierany punkty.

Kiedy po raz pierwszy wygrasz wszystkie osiem walk, porozmawiaj z kobietą przy schodach, a dostaniesz Sprint Shoes. Kiedy odzyskasz Cloud z Lifestreamu oraz zdobędziesz Omnislash, W-Summon Materia, Ultima Weapon oraz 64,000 BP, porozmawiaj z hostessą, a uzyskasz dostęp specjalnej serii walk. Są one niezwykle trudne, ale nagroda jest warta świeczki - dostaniesz od Dio Final Attack Materia.

 

Chocobo Square

Kiedy po raz pierwszy przyjedziesz do Gold Saucer, jedyną rzeczą jaką możesz zrobić na Chocobo Square jest obstawienie wyścigów klasy B albo C. Jeśli jesteś tym zainteresowany, porozmawiaj z recepcjonistką przy biurku bukmacherskim. Biorąc pod uwagę atrybuty zawodników, musisz wybrać dwa Chocobo, które zajmą dwie pierwsze lokaty i wykupić bilet. Jeśli wygrasz, możesz wymienić bilet za jakiś przedmiot lub GP. Nie będziesz mógł wygrać żadnych cennych przedmiotów, dopóki nie będziesz mógł obstawić wyścigów klasy A lub S, a będzie to dopiero możliwe, kiedy sam będziesz mieć Chocobo takiej klasy.

Odwiedź Chocobo Square, kiedy już będziesz miał własnego Chocobo, a będziesz mógł użyć go w wyścigach. Porozmawiaj z Ester koło drzwi w pokoju dźokejów, a zostaniesz zarejestrowany na wyścig. Wszystkie Chocobo zaczynają od klasy C, a kiedy wygrasz trzy wyścigi w danej klasie, przesuwasz się o klasę wyżej. Praktycznie każdym Chocobo możesz osiągnąć klasę S, ale wskutek kiepskiego poruszania się po wodzie i innych niektórych powierzchniach, wygranie w klasie S graniczy z cudem. Jeśli masz złotego Chocobo, masz prawie jak w banku, że wygrasz.

Przed rozpoczęciem wyścigu naciśnij Select, aby przejść do trybu manualnego. Podczas wyścigu przytrzymuj R1+R2 (odnawianie staminy). Warto rozpocząć bieg od sprintu , aby zdobyć przewagę, zwracając uwagę, aby stamina nie spadła poniżej 1/4 paska. Pędź z największą prędkością , a środkową część trasy wykorzystaj na odzyskanie staminy. Pod koniec trasy znów przejdź do sprintu, a powinieneś wygrać. Możesz również próbować blokować inne Chocobo, jeśli będą próbować Cię wyprzedzić.

Jak wygrasz wyścigi dostaniesz bilet, który możesz wymienić na dany przedmiot lub jego równowartość w GP. Za pierwszym razem, kiedy wygrasz dziesięć wyścigów klasy S, dostaniesz od Ester paczkę zawierającą: Sprint Shoes, Precious Watch, Cat's Bell, Chocobracelet oraz Counter Attack Materia. Przedmioty, które możesz wygrać jako dźokej to: Sprint Shoes, Precious Watch, Cat's Bell, Chocobracelet, Counter Attack Materia, Counter Materia, Enemy Away Materia, Sneak Attack Materia oraz Magic Counter Materia.

 

Randka w Gold Saucer

Randka Gold Saucer jest uwarunkowana specjalnym systemem punktów. Wartości wyjściowe wynoszą:

Aeris: 50
Tifa: 30
Yuffie: 10
Barret: 0

Podczas gry będą się one zmieniały w zależności od Twojego nastawienia do poszczególnych osób. Poniżej podaję, jak Twoje decyzję wpłyną na rozwój wydarzeń:

  • Podczas pierwszegio spotkania z Aeris kup od niej kwiatka (jeśli chcesz się umówić z Tifą lub Barretem). Nie kupuj, jeśli chcesz się umówić z Aeris lub Yuffie.
  • Porozmawiaj dwukrotnie z Jessie podczas podróży pociągiem po pierwszej misji:
    - "Thanks anyway" (brak efektu)
    - "Looking forward to it" (-3 Tifa)
  • Kiedy wejdziesz do baru Seventh Heaven i masz przy sobie kwiatka:
    - "Give it to Tifa" (+5 Tifa)
    - "Give it to Marlene" (+5 Barret)
  • Podczas rozmowy z Tifą przy barze:
    - "I don't feel like it" (brak efektu)
    - "Give me something hard" (+5 Tifa)
  • Kiedy Tifa oskarża Cię o opuszczenie przyjaciółki z dzieciństwa:
    - "How can you say that!" (+5 Tifa)
    - "...Sorry" (brak efektu)
  • Kiedy Tifa pyta się Ciebie, jak spałeś:
    - "Next to you, who wouldn't?" (+5 Tifa)
    - "Barret's snoring kept me up..." (+5 Barret)
  • Jeśli uda Ci się dostać do ostatniego wagonu w pociągu podczas alarmu. (+5 Tifa, +5 Barret)
  • Kiedy Barret pyta, czy wszystko w porządku:
    - "(Be strong)" (+2 Barret)
    - "(I don't know if I can hold on)" (-3 Barret, +1 Tifa)
  • Kiedy Aeris ucieka przed strażnikami w kościele, a ty:
    - zepchniesz złą beczkę (-3 Aeris)
    - każesz jej walczyć (-1 Aeris)
    - każesz jej uciekać (brak efektu)
    - każesz jej uciekać, a ona będzie musiała walczyć (-1 Aeris)
    - zepchniesz dobrą beczkę (+1 Aeris)
  • Kiedy Aeris pyta, czy Tifa to Twoja dziewczyna:
    - "No way!" (+1 Aeris)
    - "Yeah, that's right" (-5 Aeris)
  • Podczas rozmowy na placu zabaw:
    - "Take her home." (brak efektu)
    - "Go on to Sector 7." (+1 Aeris)
  • Jeśli Tifa zostanie wybrana przez Dona Corneo:
    - "You all right?" (+3 Aeris)
    - "We gotta help Tifa!" (-2 Aeris)
  • Jeśli Aeris zostanie wybrana przez Dona Corneo:
    - "You all right?" (-2 Tifa)
    - "We've gotta help Aeris!!" (+3 Tifa)
  • Jeśli Cloud zostanie wybrany przez Dona Corneo:
    - "Yes, his name's Barret..." (+5 Barret)
  • Kiedy wszyscy wylądują w ściekach:
    - Porozmawiaj najpierw z Aeris (+3 Aeris)
    - Porozmawiaj najpierw z Tifą (+3 Tifa)
  • Kiedy Marlene pyta Cię o Aeris:
    - "I don't know" (-3 Aeris, +3 Tifa)
    - "Let's hope so" (+3 Aeris, -3 Tifa)
  • Kiedy po raz pierwszy spotykasz Reda XIII:
    - "Tifa, I'm countin' on you!" (-2 Tifa)
    - "Barret, take care of her!" (+2 Barret)
  • Jeśli, któraś z tych osób jest w Twojej drużynie po rozdzieleniu się:
    - Barret (+2 Barret)
    - Tifa (+2 Tifa)
    - Aeris (+2 Aeris)
  • Kiedy Tifa pyta Cię, czy wiesz jak uciec z celi:
    - "(Leave it to me)" (+1 Tifa - ile razy chcesz)
    - "(Kinda hard)" (-1 Tifa - ile razy chcesz)
  • Kiedy dostajesz możliwość wyboru o kim najpierw myślisz (Barret, Red XIII lub Aeris):
    - O kim pomyślisz pierwszym: (+3 Barret lub +3 Aeris lub brak efektu)
    - O kim pomyślisz drugim: (+1 Barret lub +1 Aeris lub brak efektu)
    - O kim pomyślisz trzecim: (brak efektu)
  • Kiedy wybierasz swoją drużynę po ucieczce z Midgar:
    - i jest w niej Barret (+1 Barret)
    - i jest w niej Aeris (+1 Aeris)
    - i jest w niej Tifa (+1 Tifa)
  • Kiedy Barret wychodzi z hotelu w Kalm i mówi Ci, żebyś się pospieszył:
    - "Wait a sec" (brak efektu)
    - "Beautiful, just beautiful!" (+3 Barret)
    - "Is that all?" (-1 Barret)
    - "Right" (+1 Barret)
  • Podczas rozmowy z kobietą w Kalm, która twierdzi, że energia Mako jest zbędna:
    - "Yeah, maybe" (-2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (-1 Aeris) jeśli Aeris jest w drużynie, (-1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie.
    - "You're full of it" (+2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (+1 Aeris) jeśli Aeris jest w drużynie, (+1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie.
  • Podczas rozmowy z dziewczyną na piętrze, która uważa, że jej stare życie było lepsze:
    - "Yeah, maybe" (+2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (+1 Aeris) jeśli Aeris jest w drużynie, (+1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie
    - "No way" (-2 Barret) jeśli Barret jest w drużynie, (-1 Aeris) jeśli Aeris jest w drużynie, (-1 Tifa) jeśli Tifa jest w drużynie
  • Kiedy po raz pierwszy gadasz ze starym człowiekiem w Fort Condor:
    - "I guess so" (+5 Barret, +3 Aeris, +3 Tifa, +2 Yuffie)
    - "Not interested" (-5 Barret, -3 Aeris, -3 Tifa, -1 Yuffie)
  • Kiedy stary człowiek z Fortu Condor opowie Ci o swoim problemi i poprosi o pomoc:
    - "All right" (+5 Barret, +3 Aeris, +3 Tifa, +2 Yuffie)
    - "Not interested" (-5 Barret, -3 Aeris, -3 Tifa, -1 Yuffie)
  • Kiedy pokonasz Yuffie w lesie niedaleko Gongagi, będzie miała miejsce scenka:
    - "All right" (brak efektu)
    - "Not interested" (+2 Yuffie)

    - "Petrified..." (+2 Yuffie)
    - "You're gonna lose again" (brak efektu)

    - "Go ahead" (brak efektu)
    - "Wait a second!" (+2 Yuffie)

    - "That's right" (+2 Yuffie)
    - "You kiddin'?" (brak efektu)

    - "What's your name?" (brak efektu)
    - "Let's hurry" (+2 Yuffie)
  • Na statku płynącym do Costa del Sol, kiedy Yuffie poprosi cię o środki znieczulające (Tranquilizers):
    - "Here, use this" (+4 Yuffie)
    - "Nope" (-2 Yuffie)
  • Kiedy Aeris pyta Cię o statek powietrzny:
    - "I'll take you someday" (+2 Aeris)
    - "I dunno..." (-2 Aeris)
  • Kiedy Tifa pyta Cię o wojnę:
    - "Yeah..." (+2 Tifa)
    - "I don't know" (-2 Tifa)
  • W zależności od tego kogo wybierzesz jako pierwszego towarzysza w Gold Saucer:
    - Aeris (+3 Aeris)
    - Tifę (+3 Tifa)
    - Yuffie (+3 Yuffie)
    - Reda XIII (brak efektu)
  • W zależności od tego kogo wybierzesz jako towarzysza Barreta w poszukiwaniu Dyne'a:
    - Aeris (+10 Aeris)
    - Tifę (+3 Tifa)
    - Yuffie (+2 Yuffie)
    - Reda XIII (brak efektu)
  • Jeśli podczas spotkania z rodzicami Zacka jest w Twojej drużynie Aeris lub Tifa (albo obie) i:
    - zignorujesz Aeris (-3 Aeris)
    - porozmawiasz z Aeris i powiesz: "Poor guy" (+1 Aeris) lub "(...jealous...envious...)" (+2 Aeris)

    - zignorujesz Tifę (-3 Tifa)
    - porozmawiasz z Tifą (którakolwiek opcja) (+1 Tifa)
  • Kiedy Yuffie odda Ci wszystkie Materie w Wutai (+10 Yuffie)

I to tyle na temat randki - kierując się tymi wytycznymi na pewno znajdziesz sposób, aby umówić się z wybraną przez siebie osobą. Miłej zabawy ;)