Final Fantasy Unofficial Site






Magic

Summon

Support

Independent

Command

Enemy Skill






  •    Nazwa Materii (Żywioł)
    • Nazwa czaru

      Efekt czaru i obszar działania

      Ilość potrzebnych MP

    • Poziom

      Ile razy można przyzwać demona.

      Ilość AP na kolejny poziom

    • Dodatkowe właściwości
    • Gdzie i jak zdobyć





  •    Choco/Mog (Wiatr/Stop)
    • DeathBlow!!!

      Atakuje wszystkich przeciwników. Czasem wywołuje stan Stop

      14 MP

    • Fat-Chocobo

      Alternatywny atak

      14 MP

    • Jeden

      2,000 AP

    • Dwa

      14,000 AP

    • Trzy

      25,000 AP

    • Cztery

      35,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, MaxHP: -02%, MaxMP: +02%
    • Farma Chocobo (porozmawiaj z Chocobo stojącym w zagrodzie)


  •    Shiva (Lód)
    • Diamond Dust

      Zadaje obrażenia od lodu wszystkim przeciwnikom

      32 MP

    • Jeden

      4,000 AP

    • Dwa

      15,000 AP

    • Trzy

      30,000 AP

    • Cztery

      50,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, MaxHP: -02%, MaxMP: +02%
    • Under Junon (dostaniesz ją od Priscilli za uratowanie jej życia)


  •    Ifrit (Ogień)
    • Hellfire

      Zadaje obrażenia od ognia wszystkim przeciwnikom

      34 MP

    • Jeden

      5,000 AP

    • Dwa

      20,000 AP

    • Trzy

      35,000 AP

    • Cztery

      70,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, MaxHP: -02%, MaxMP: +02%
    • Statek z Junon do Costa del Sol (po pokonaniu Jenovy)


  •    Ramuh (Błyskawica)
    • Judgement Bolt

      Zadaje obrażenia od błyskawicy wszystkim przeciwnikom

      40 MP

    • Jeden

      10,000 AP

    • Dwa

      25,000 AP

    • Trzy

      50,000 AP

    • Cztery

      70,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, MaxHP: -02%, MaxMP: +02%
    • W pokoju z dżokejami przed pierwszymi wyścigami Chocobo


  •    Titan (Ziemia)
    • Anger of the Land

      Zadaje obrażenia przeciwnikom stojącym na ziemi

      46 MP

    • Jeden

      15,000 AP

    • Dwa

      30,000 AP

    • Trzy

      60,000 AP

    • Cztery

      80,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, MaxHP: -02%, MaxMP: +02%
    • Dokładnie przyjrzyj się zniszczonemu Reaktorowi w Gongadze


  •    Odin (Śmierć)
    • Steel Bladed Sword

      Rozcina wszystkich przeciwników

      80 MP

    • Gunge Lance

      Alternatywny atak na przeciwnika odpornego na magię śmierci

      80 MP

    • Jeden

      16,000 AP

    • Dwa

      32,000 AP

    • Trzy

      65,000 AP

    • Cztery

      90,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, Obrona Magiczna: +01, MaxHP: -05%, MaxMP: +05%
    • Posesja Shinry w Nibelheim (po pokonaniu potwora z sejfu)


  •    Leviathan (Woda)
    • Tidal Wave

      Zadaje obrażenia od wody wszystkim przeciwnikom

      78 MP

    • Jeden

      18,000 AP

    • Dwa

      38,000 AP

    • Trzy

      70,000 AP

    • Cztery

      100,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, Obrona Magiczna: +01, MaxHP: -05%, MaxMP: +05%
    • Pagoda of the Five Mighty Gods w Wutai (po pokonaniu ojca Yuffie na ostatnim piętrze)


  •    Bahamut
    • Mega Flare

      Atak nie oparty na żadnym żywiole - nie do zablokowania

      100 MP

    • Jeden

      20,000 AP

    • Dwa

      50,000 AP

    • Trzy

      80,000 AP

    • Cztery

      120,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, Obrona Magiczna: +01, MaxHP: -05%, MaxMP: +05%
    • Temple of Ancients


  •    Kujata
    • Tetra-Disaster

      Zadaje obrażenia od ognia, lodu i błyskawicy

      110 MP

    • Jeden

      22,000 AP

    • Dwa

      60,000 AP

    • Trzy

      90,000 AP

    • Cztery

      140,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +01, Obrona Magiczna: +01, MaxHP: -05%, MaxMP: +05%
    • Sleeping Forest (materia przechadza się po lesie, musisz być odpowiednio szybki i sprytny, aby ją złapać)


  •    Alexander (Świętość)
    • Judgement

      Zadaje obrażenia od świętej magii wszystkim przeciwnikom

      120 MP

    • Jeden

      25,000 AP

    • Dwa

      65,000 AP

    • Trzy

      100,000 AP

    • Cztery

      150,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    •        
    • Magia: +01, Obrona Magiczna: +01, MaxHP: -05%, MaxMP: +05%
    • Great Glacier (dotknij gorącego źródła, odnajdź kobietę w jaskini i dotknij ją)


  •    Phoenix (Ogień)
    • Phoenix Flame

      Zadaje obrażenia od ognia wszystkim przeciwnikom oraz wskrzesza przyjaciół

      180 MP

    • Jeden

      28,000 AP

    • Dwa

      70,000 AP

    • Trzy

      120,000 AP

    • Cztery

      180,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +02, Obrona Magiczna: +02, MaxHP: -10%, MaxMP: +10%
    • Fort Condor (po ostatecznej bitwie, kiedy Feniks odleci, wyjdź na sach i zajrzyj do jaja)


  •    Neo Bahamut
    • Giga Flare

      Atak nie oparty na żadnym żywiole - nie do zablokowania

      140 MP

    • Jeden

      30,000 AP

    • Dwa

      80,000 AP

    • Trzy

      140,000 AP

    • Cztery

      200,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +02, Obrona Magiczna: +02, MaxHP: -10%, MaxMP: +10%
    • Whirlwind Maze


  •    Hades (Sleep, Trucizna, Confusion, Silence, Frog, Small)
    • Black Cauldron

      Zmienia stan wszystkich przeciwników

      150 MP

    • Jeden

      35,000 AP

    • Dwa

      120,000 AP

    • Trzy

      150,000 AP

    • Cztery

      250,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +04, Obrona Magiczna: +04, MaxHP: -10%, MaxMP: +15%
    • Gelnika


  •    Typhon (Wiatr)
    • Disintegration

      Zadaje obrażenia od ognia, lodu, błyskawicy i ziemi wszystkim przeciwnikom

      160 MP

    • Jeden

      35,000 AP

    • Dwa

      120,000 AP

    • Trzy

      150,000 AP

    • Cztery

      250,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +04, Obrona Magiczna: +04, MaxHP: -10%, MaxMP: +15%
    • Ancient Forest (Na drzewie)


  •    Bahamut Zero
    • Tera Flare

      Atak nie oparty na żadnym żywiole - nie do zablokowania

      180 MP

    • Jeden

      35,000 AP

    • Dwa

      120,000 AP

    • Trzy

      150,000 AP

    • Cztery

      250,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +04, Obrona Magiczna: +04, MaxHP: -10%, MaxMP: +15%
    • Obserwatorium Bugenhagena w Cosmo Canyon (musisz mieć wszystkie Huge Materie, Bahamuta oraz Neo-Bahamuta i dotknąć Niebieskiej Huge Materii)


  •    Knights of Round
    • Ultimate End

      Przyzywa 13 rycerzy okrągłego stołu, którzy sieją spustoszenie w szeregach przeciwnika

      250 MP

    • Jeden

      50,000 AP

    • Dwa

      200,000 AP

    • Trzy

      300,000 AP

    • Cztery

      500,000 AP

    • Pięć

      MASTER

    • Magia: +08, Obrona Magiczna: +08, MaxHP: -10%, MaxMP: +20%
    • Jaskinia z Materią na okrągłej wyspie w prawym górnym rogu świata (nie zaznaczone na mapie). Aby tam dotrzeć musisz wyhodować złotego Chocobo.


  •    Master Summon
    • Pozwala przyzwać każdego potwora nieograniczoną ilość razy w czasie jednej walki
    • Musisz doprowadzić wszystkie Summon Materie do poziomu Master, pójść do obserwatorium Bugenhagena i dotknąć Czerwonej Huge Materii lub pokonać Emerald Weapona i zanieść pozostały po nim przedmiot do Mourner of Kalm